လူစစ္စစ္ျ ဖစ္ဖို႔လိုတယ္ ။
ေတာင့္တဲ့သေဘာဟာ ပထဝီဓာတ္ ၊ရုပ္တရား ေတာင့္တဲ့သေဘာကိုသိေနတာက နာမ္တရား၊
နာတဲ့အခါမွာလည္း နာတာကရုပ္ သိေနတာက နာမ္ ၊ဓာတ္(၄)ပါးထဲ့က ဘယ္ဓာတ္ကိုဘဲရွဴ႕
ရွဴ႕ ရုပ္ နာမ္(၂)ပါးကိုေတြ႔ပါလိမယ္ ၊ဒီသေဘာကိုပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္ ရွဴ႕ တတ္ ျမင္တတ္ျပီးဆိုရင္
“နာမရူပပရိေစၦဒ” ဥာဏ္လို႔ေခၚပါတယ္ ၊ဘဝ၏ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို တကယ္ရယူလိုတယ္တကယ္
ပိုင္ဆိုင္လိုတယ္ဆိုရင္ ေအာက္ထစ္ဆံု အနည္းဆံု ဒီဥာဏ္ေလာက္ကိုေတာ့ ရထား သိထားဖို႔
လိုပါတယ္ ။
နာမရူပပရိေစၦဒ ဥာဏ္ကိုရထား သိထားျပီဆိုရင္ “ကလွ်ာဏ”ပုထုဇဥ္စာရင္ထဲဝင္သြား ပါျပီ ၊
လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္ျပီလို႔ေျပာနို င္ပါတယ္ ၊ဘုရားရွင္က လူ႔ဘဝကိုရဘို႔ အလြန္ခက္ခဲ့တယ္လို႔ေဟာ
ခဲ့ပါတယ္ ၊ဒါကို တခ်ိဳ႔က ပ်က္ရည္ျပဳေနၾကတယ္ လူျဖစ္ဖို႔ခက္ခဲ့တယ္ဆိုရင္ဒီကေ န႔ ကမၻာေပၚ
မွာ လူဦးေရေတာ္ေတာ္မ်ားလာတယ္ ၊အခ်ိဳ႔နိုင္ငံမ်ားမွာဆို ေနစရာေနရာမရွိတဲ့ထိျဖစ္ေနျပီ ၊ဒါ
ဟာ လူျဖစ္ဖို႔ မခက္ခဲ့လို႔ ခုလိုမ်ားလာတာမဟုတ္ဘူးလား ၊ဘယ္လိုလုပ္ျပီး လူျဖစ္ဖို႔ခက္ခဲ့တာ
လဲေပါ့ ။
ဘုရာစကားေတာ္ကို အမွားလုပ္ခ်င္လာၾကတယ္ ၊လူျဖစ္ဖို႔ လူ႔ဘဝကိုရဘို႔ ခက္ခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့
ဘုရားရွင္၏ စကားေတာ္က ဘာကိုဦးတည္ေနတာလဲ ၾကည့္ပါ ၊ဒီစကားေတာ္၏ ဦးတည္ခ်က္
မွာ လူတစ္ေယာက္သည္ “သဒ¨ါ-သတိ-ပညာ”(၃)ပါးနဲ႔ျပည့္စံ ုရမည္ျဖစ္သည္ ၊သဒ¨ါဆိုတာ ဘု
ရား တရား သံဃာ ရတနာျမတ္(၃)ပါးတို႔အေပၚ ယံုၾကည္ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္အားထားမႈ ၊
တျခား ေတာကိုးကြယ္ ေတာင္ကိုးကြယ္ နတ္ကိုးကြယ္ သူရႆတီကိုကိုကြယ္ ဘိုးဘိုးေအာင္
ဘိုမင္းေခါင္ ဘိုးဘိုးၾကီး ဘိုးဘိုးလတ္ ဘိုးဘိုးငယ္ ။
ဘိုးဘိုးေထြး ၊မယ္ေတာ္ၾကီး မယ္ေတာ္လတ္ မယ္ေတာ္ငယ္ မယ္ေတာ္ေထြး ကိုၾကီးျဖဴ ကိုၾကီး
မဲ ကိုၾကီးနီ ကိုၾကီးျပာ ကိုၾကီးဝါ အမ်ားၾကီးပါ ဒါေတြ ကိုးကြယ္တာကေတာ့ ေၾကာက္လို႔ ကိုး
ကြယ္ၾကတာပါ ၊တကယ့္သဒ¨ါတရားမဟုတ္ပါဘူး ။“သတိ”ဆိုသည္မွာ ရတနာျမတ္-၃-ပါးႏွင့္
ရုပ္နာမ္းတို႔၏ မတည္ျမဲမႈ ေရြ႔လွ်ားေနမႈတို႔ကိုအမွတ္ရေနဖိ ု႔ ကိုဆိုလိုတာပါ ၊အျခားအာရံုမ်ား
အေပၚအမွတ္ရေနမႈတို႔ကိုမဆိုလိုပါ ဘူး ။“ပညာ” ဆိုတာကေတာ့ အနည္းဆံုး ရုပ္နာမ္(၂)ပါး
ကိုခြဲသိနိုင္တဲ့ ပညာကိုမွ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ ပညာလို႔ေခၚတာပါ ။
လက္ရွိကမၻာေပၚ ေနစရာေနရာမရွိေတာ့ေလာက္ေအာင္မ်ာ းေနတဲ့ လူေတြထဲက အထက္ပါ
အဂၤါ-၃-ပါးႏွင့္ျပည့္စံုတဲ့လူ ဘယ္ေလာက္ရွိမလဲ ခန္းမွန္းၾကည့္ပါ အဲဒီ-၃-ပါးနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့လူကို
မွ ဘုရားရွင္က ဒီလိုလူတစ္ေယာက္ေယာက္ေလာက၌ျဖစ္ ဖို႔ ခက္ခဲ့တယ္လို႔ေဟာခဲ့တာပါ ၊ဘု
ရားရွင္ အလိုရွိတဲ့လူနဲ႔ ကမၻာေပၚရွိသမွ်လူအားလံုးကိုေရာေ ႏွာမၾကည့္ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္ ၊ဒီ
ေတာ့ ရုပ္နာမ္တို႔ကိုခြဲနိုင္ျပီဆို ရင္ ၊ရပ္-သြာ-ထိုင္-ေလွ်ာင္း ကၠရိယာပုတ္-၄-ပါးထဲက တပါးပါး
ကိုလုပ္တိုင္း ရပ္တာက ရုပ္၊ရပ္ခ်င္တာက နာမ္ ၊ထိုင္တာကရုပ္-ထိုင္ခ်င္တာကနာမ္ -သြားတာ
ကရုပ္-သြားခ်င္တာကနာမ္-ေလွ်ာင္း တာကရုပ္-ေလွ်ာင္းခ်င္တာကနာမ္- စသည္ျဖင့္ သံုးသပ္နိုင္
လာပါလိမယ္။
ဒါကို “သမၼသန”ဥာဏ္လို႔ေခၚပါတယ္ ၊ရုပ္နာမ္းမ်ားကို အဖန္ဖန္သံုးသပ္တဲ့ဥာဏ္ေပါ့၊ျပီး ရင္အဲဒီ
ရုပ္နာမ္တို႔၏ ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ“ ဥဒယဗၺယ”လို႔ေခၚပါတယ္ ၊“ဥဒကဗက” ေတာ့
မျဖစ္ေစနဲ႔ေပါ့၊ဘုရားရွင္လက္ထက္ ေတာ္အခါက ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး တရားအားထုတ္မယ္ဆို
ျပီး တျခားတစ္ပါးထံသြားေမးတယ္ ၊ဘာကိုမွတ္ရမလဲေပါ့ ဒီေတာ့ ဟိ္ုကေျပာလိုက္တယ္------ ဥဒယဗၺယ ျဖစ္ပ်က္ကိုမွတ္ ခႏၵာကိုယ္မွာဘာဘဲေတြ႔ေတြ႔ အကုန္ ျဖစ္ပ်က္လို႔သာမွတ္ဆိုေတာ့
သူကေသခ်ာ မွတ္လာတယ္ ေမ႔သြားမွာေၾကာက္လို႔ ပါးစပ္ကလည္းဲတတြတ္တြတ္ရြတ္လာတယ္ ၊ ဒီ
ေတာ့ လမ္းတဝက္လည္းေရာေကာ့ ခလႈပ္တိုက္ပါေလေရာ--ျငိမ္းခ်မ္း ေရးရင္ခြင္-(၁၉)-သို႔---အရွင္ေ ရ၀တ M,A(Philosophy)
ေတာင့္တဲ့သေဘာဟာ ပထဝီဓာတ္ ၊ရုပ္တရား ေတာင့္တဲ့သေဘာကိုသိေနတာက နာမ္တရား၊
နာတဲ့အခါမွာလည္း နာတာကရုပ္ သိေနတာက နာမ္ ၊ဓာတ္(၄)ပါးထဲ့က ဘယ္ဓာတ္ကိုဘဲရွဴ႕
ရွဴ႕ ရုပ္ နာမ္(၂)ပါးကိုေတြ႔ပါလိမယ္ ၊ဒီသေဘာကိုပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္ ရွဴ႕ တတ္ ျမင္တတ္ျပီးဆိုရင္
“နာမရူပပရိေစၦဒ” ဥာဏ္လို႔ေခၚပါတယ္ ၊ဘဝ၏ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို တကယ္ရယူလိုတယ္တကယ္
ပိုင္ဆိုင္လိုတယ္ဆိုရင္ ေအာက္ထစ္ဆံု အနည္းဆံု ဒီဥာဏ္ေလာက္ကိုေတာ့ ရထား သိထားဖို႔
လိုပါတယ္ ။
နာမရူပပရိေစၦဒ ဥာဏ္ကိုရထား သိထားျပီဆိုရင္ “ကလွ်ာဏ”ပုထုဇဥ္စာရင္ထဲဝင္သြား
လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္ျပီလို႔ေျပာနို
ခဲ့ပါတယ္ ၊ဒါကို တခ်ိဳ႔က ပ်က္ရည္ျပဳေနၾကတယ္ လူျဖစ္ဖို႔ခက္ခဲ့တယ္ဆိုရင္ဒီကေ
မွာ လူဦးေရေတာ္ေတာ္မ်ားလာတယ္ ၊အခ်ိဳ႔နိုင္ငံမ်ားမွာဆို ေနစရာေနရာမရွိတဲ့ထိျဖစ္ေနျပီ ၊ဒါ
ဟာ လူျဖစ္ဖို႔ မခက္ခဲ့လို႔ ခုလိုမ်ားလာတာမဟုတ္ဘူးလား ၊ဘယ္လိုလုပ္ျပီး လူျဖစ္ဖို႔ခက္ခဲ့တာ
လဲေပါ့ ။
ဘုရာစကားေတာ္ကို အမွားလုပ္ခ်င္လာၾကတယ္ ၊လူျဖစ္ဖို႔ လူ႔ဘဝကိုရဘို႔ ခက္ခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့
ဘုရားရွင္၏ စကားေတာ္က ဘာကိုဦးတည္ေနတာလဲ ၾကည့္ပါ ၊ဒီစကားေတာ္၏ ဦးတည္ခ်က္
မွာ လူတစ္ေယာက္သည္ “သဒ¨ါ-သတိ-ပညာ”(၃)ပါးနဲ႔ျပည့္စံ
ရား တရား သံဃာ ရတနာျမတ္(၃)ပါးတို႔အေပၚ ယံုၾကည္ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္အားထားမႈ
တျခား ေတာကိုးကြယ္ ေတာင္ကိုးကြယ္ နတ္ကိုးကြယ္ သူရႆတီကိုကိုကြယ္ ဘိုးဘိုးေအာင္
ဘိုမင္းေခါင္ ဘိုးဘိုးၾကီး ဘိုးဘိုးလတ္ ဘိုးဘိုးငယ္ ။
ဘိုးဘိုးေထြး ၊မယ္ေတာ္ၾကီး မယ္ေတာ္လတ္ မယ္ေတာ္ငယ္ မယ္ေတာ္ေထြး ကိုၾကီးျဖဴ ကိုၾကီး
မဲ ကိုၾကီးနီ ကိုၾကီးျပာ ကိုၾကီးဝါ အမ်ားၾကီးပါ ဒါေတြ ကိုးကြယ္တာကေတာ့ ေၾကာက္လို႔ ကိုး
ကြယ္ၾကတာပါ ၊တကယ့္သဒ¨ါတရားမဟုတ္ပါဘူး ။“သတိ”ဆိုသည္မွာ ရတနာျမတ္-၃-ပါးႏွင့္
ရုပ္နာမ္းတို႔၏ မတည္ျမဲမႈ ေရြ႔လွ်ားေနမႈတို႔ကိုအမွတ္ရေနဖိ
အေပၚအမွတ္ရေနမႈတို႔ကိုမဆိုလိုပါ
ကိုခြဲသိနိုင္တဲ့ ပညာကိုမွ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ ပညာလို႔ေခၚတာပါ ။
လက္ရွိကမၻာေပၚ ေနစရာေနရာမရွိေတာ့ေလာက္ေအာင္မ်ာ
အဂၤါ-၃-ပါးႏွင့္ျပည့္စံုတဲ့လူ ဘယ္ေလာက္ရွိမလဲ ခန္းမွန္းၾကည့္ပါ အဲဒီ-၃-ပါးနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့လူကို
မွ ဘုရားရွင္က ဒီလိုလူတစ္ေယာက္ေယာက္ေလာက၌ျဖစ္
ရားရွင္ အလိုရွိတဲ့လူနဲ႔ ကမၻာေပၚရွိသမွ်လူအားလံုးကိုေရာေ
ေတာ့ ရုပ္နာမ္တို႔ကိုခြဲနိုင္ျပီဆို
ကိုလုပ္တိုင္း ရပ္တာက ရုပ္၊ရပ္ခ်င္တာက နာမ္ ၊ထိုင္တာကရုပ္-ထိုင္ခ်င္တာကနာမ္
ကရုပ္-သြားခ်င္တာကနာမ္-ေလွ်ာင္း
လာပါလိမယ္။
ဒါကို “သမၼသန”ဥာဏ္လို႔ေခၚပါတယ္ ၊ရုပ္နာမ္းမ်ားကို အဖန္ဖန္သံုးသပ္တဲ့ဥာဏ္ေပါ့၊ျပီး
ရုပ္နာမ္တို႔၏ ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ“
မျဖစ္ေစနဲ႔ေပါ့၊ဘုရားရွင္လက္ထက္
ျပီး တျခားတစ္ပါးထံသြားေမးတယ္ ၊ဘာကိုမွတ္ရမလဲေပါ့ ဒီေတာ့ ဟိ္ုကေျပာလိုက္တယ္------ ဥဒယဗၺယ ျဖစ္ပ်က္ကိုမွတ္ ခႏၵာကိုယ္မွာဘာဘဲေတြ႔ေတြ႔ အကုန္ ျဖစ္ပ်က္လို႔သာမွတ္ဆိုေတာ့
သူကေသခ်ာ မွတ္လာတယ္ ေမ႔သြားမွာေၾကာက္လို႔ ပါးစပ္ကလည္းဲတတြတ္တြတ္ရြတ္လာတယ္
ေတာ့ လမ္းတဝက္လည္းေရာေကာ့ ခလႈပ္တိုက္ပါေလေရာ--ျငိမ္းခ်မ္း
No comments:
Post a Comment