Sunday, 15 July 2012

ျငိမ္းခ်မ္းေရး ရင္ခြင့္(၄)

     ကိေလသာမရွိေတာ့ရင္ တကယ္ ျငိမ္းခ်မ္းမွာလား။
မွန္တာေပါ့ ။မျငိမ္းခ်မ္းနိုင္မႈ အားလံုးဟာ ကိေလသာေၾကာင့္ပါ ။“သံကိလိ႒
သံကိေလသိကာဓမၼာ” လို႔ ဗုဒၶေဟာခဲ့ပါတယ္ ။ပူေလာင္ေစတတ္၊
ႏွိပ္စက္တတ္တဲ့ တရားပါ ။“ေလာဘ-ေဒါသ-ေမာဟ-စေသာကိေလသာ မ်ားသည္ သတၱဝါတို႔ကို
ပူလဲပူေလာင္ေစတတ္။ ႏွိပ္စက္လဲ ႏွပ္စက္
တတ္တဲ့တရားပါ ။ဒီ“ကိေလသာ ”မ်ား၏ ။ႏွိပ္စက္ေနမႈ႕  တို႔ကို သိသာဖို႔ ၊ပင္မ
ဗဟိုရ္ခ်က္ခ်ာျဖစ္တဲ့ “အဝိဇၨာ” ကိုလွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ပါ ။“အဝိဇၨာ”
ဆိုတာ “ကိေလသာ ”အားလံုးတို႔၏ ၊အရွင္ သခင္ပါ ။ဒီ အဝိဇၨာ ၏ သေဘာမွာ
“မသိမႈ”ကိုအေျခခံျပီး၊“ငါ” ဆိုတဲ့ “အတၱ”က ဦးစီးထားပါတယ္။
“ငါ” ဆိုတဲ့ အတၱက ဦးေဆာင္လာတဲ့အခါ ၊လူတို႔သည္ ၊ငါ့တိုင္းျပည္
။ငါ့လူမ်ိဳး ။ငါ့ေဆြ၊ငါ့မ်ိဳ ။ငါ့သာ၊ငါ့မယား။ငါ့စည္းစိမ္၊ငါ့
ဥစၥ။ငါ့ထီး၊
ငါ့နန္း ။
ငါ့ ပိုင္နက္ဆိုျပီး၊ပိုစိုးလိုမႈေတြမ်ားလာတတ္တယ္ ။
ဒါကို သစၥာဓမၼ  ရႈ႕ေထင့္ကၾကည့္လွ်င္ မွာေနေသာ ႏယ္လြန္ စိတၱဳပၸါဒ္သာ
ျဖစ္ပါ၏ ခါးသီေန၏ ေသာ ေသာ္ “ေလာဘကိေလသာက” ထိုသို႔
ငါ ဆိုတဲ့ အတၱစြဲႏွင့္ လုပ္ေနမႈအေပၚ၊ ခ်ိဳျမိန္ေအာင္၊
ေမြ႔ေလွ်ာ္ေအာင္၊မခြဲမခြါရက္ေအာင္ ၊မွ်ိဳ႕စားထားတတ္၏ ဆြဲေဆာင္တတ္၏
။တြန္းအား
ေပေနတတ္၏ ။လုပ္သမ်အားလံုး“ငါ”သာမွန္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ “အဝိဇၨ”က
ဖံုအုပ္ထား၏ ။ လႊမ္းမိုးထား၏ ။ စိတ္မႏွံ့ သူကို ရူးေနသူ
ကအုပ္ခ်ဳပ္ထား သလိုျဖစ္၏ ။
နိုင္ငံတခုႏွင့္ တခု။လူမ်ိဳး  နွင့္တမ်ိဳး၊ေအာက္ထစ္ဆံုးအားျဖင့္၊ မိဘ
သားသမီး၊ညီအစ္ကိုယ္၊ေမာင္ႏွမခ်င္းတို႔ ေတာာင္၊ ကိုယ့္ထက္သာ။
ကိုယ့္ထက္ေတာ္လာျပီဆို၊ မနာလိုမႈ။ ျငူစူမႈ။ဝန္တိုမႈ။ဖ်က္စီးလိုမႈ။
ပ်က္စီးေစလိုမႈ။စေသာ “ကိေလသာ” မ်ားတို႔ေၾကာင့္ ။တိုက္ၾက ။ခိုက္ၾက
သတ္ၾက။ျဖတ္ၾကသည္မ်ားကိုလည္း  လူတိုင္း ျမင္ေတြ႔ေနၾကမွာပါ။ ဘယ္လိုပင္
ျဖစ္ျဖစ္ “ငေတ”မွာျပီးေရာ ဆိုတာလို ငါမွားတယ္လို႔ ဝန္
ခံသူကားမရွိ မွန္တယ္ ေကာင္းတယ္လို႔သာ ေမာ္ၾကြားေနတတ္ၾက၏ ။
ဒါသည္လည္း“အဝိဇၨာ” ၏ ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈ ႏွင့္ ။ “အတၱ”၏ အသာစံလိုမႈတို႔အတြက္
“ကိေလသာ”မ်ားက ဝိုင္းရန္ထားတဲ့ သေဘာပါ ။ဒီကိေလ
သာမ်ားသာမရွိခဲ့ရင္၊မည္မွ် ျငိမ္းခ်မ္လိမည္လဲ။အာရံုျပဳၾကည့္ပါ။ဒီေတာ့
တကယ့္ ဘဝျငိမ္းခ်မ္းေရး”ကိုလိုလားရင္ “ကိေလသာ”တို႔ကို
နည္းေအာင္ ။ေလွ်ာ့ေအာင္။ပါးေအာင္။ အျမစ္ျပတ္ေအာင္လုပ္ဖို႔သာ
လိုပါေတာ့တယ္။လုပ္ရမည္မွာ ကိုကိုယ္တိုင္ျဖစ္ပါ၏ ။တစ္ဦးတစ္
ေယာက္ကိုမွ် အားကိုးလို႔ရမည္မဟုတ္။
မိမိကိုသာလွ်င္ မိမိအားကိုးရမည္ ျဖစ္၏
။“ဗုဒၶ“ကိုယ္ေတာ္တိုင္လည္းမိမိကိုမိမိ အားကိုးခဲ့တာပါ ။ဒါသည္ပင္
“ဗုဒၶ”ဝါဒ ျဖစ္၏ ။ ကိေလသာ
ကိုပါယ္ေဖ်ာက္ရန္မွာ။ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအသိနဲ့ မလံုေလာက္ပါ
။အာရံုအသိကိုေက်ာ္လြန္ေသာ“ ေက်ာ္လြန္ျပီး။ဆက္စပ္အသိ “စိႏၱာမယ”


နယ္မွလည္းလြန္ေျမာက္ရမည္ ျဖစ္သည္ ။ျပင္သစ္ပညာရွင္ (Nicholas of Cusa)က
ဒီလို သံုးသပ္ျပခဲ့ပါတယ္ ။
                                           “အာရံုအသိမွ်တြင္ အေျခခံေသာ
က်ြႏ႕္ႈပ္တို႔၏ ေမာက္မာလွေသာ
                                          အသိပညာ ဟူသမ်ကား စင္စစ္
မသိေတြေဝမႈ အဝိဇၨာသာျဖစ္ပါ၏။
                                          အသိပညာမွန္ ဝိဇၨာကိုမဴ
အာရံုသိျဖင့္ မဟုတ္ဘဲ အာရံုသိ ႏယ္ပါယ္၏၊
                                          အျပင္ဘက္ သို႔ ထြက္လွ်က္
(ထိုးထြင္းသိျဖင့္) ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ ျခင္း
                                          ျဖင့္သာရနိုင္ ေပသည္။

No comments:

Post a Comment